3 Nisan 2017 Pazartesi

2 DOĞUM VE 2 SPİNALSEZERYAN HİKAYESİ


    2. DOĞUMUMUN ÜSTÜNDEN 4 ay GEÇTİĞİNE GÖRE SPİNAL SEZERYAN MACERALARIMI ANLATABİLİRİM. 3.5 SENE ÖNCE EMİN’E HAMİLE İKEN HERŞEY NORMAL İLERLİYORDU VE BEN NORMAL DOĞUM YAPMAYI HAYAL EDİYORDUM. 39+1. HAFTAYA GELDİĞİMİZDE SANCI İLE HASTANEYE GİTTİK. EVDE SANCIM BAŞLAMASI VE SUNİ SANCI İLE BERABER TOPLAM 10 SAAT SANCI ÇEKTİKTEN SONRA BEBEĞİMİN KİLOLU OLMASI SEBEBİ İLE ÇABALARIM BOŞA GİTTİ VE BENİ SEZERYANA ALDILAR. ALDILAR AMA DAHA ÖNCEDEN SEZERYAN DÜŞÜNCEM OLMADIĞI İÇİN GENEL Mİ LOKAL Mİ DİYEREK DOKTORUMLA HİÇ KONUŞMAMIŞTIM. ( BEN NORMAL DOĞUM YAPICAM YA..) GEL GELELİM SEZERYANA İNDİM. BEN ACAYİP ACI ÇEKİYORUM. BU ARADA YANIMA ANESTEZİ UZMANI GELDİ ‘ KIZIM SEN YETERİNCE ACI ÇEKMİŞSİN BEN SANA  RAHAT BİR DOĞUM YAPTIRACAĞIM DEDİ. BEN O ACI İLE NE İSTERSEN YAP AMA BENİ RAHATLAT DEDİĞİMİ HATIRLIYORUM. BANA OTURUR VAZİYETTE EĞİLMEMİ SÖYLEDİLER VE HEMEN AMELİYAT MASASINA YATIRDILAR. SANCININ DA VERDİĞİ ACIYLA İĞNEYİ HİÇ HİSSETMEDİM. ( AMA GERÇETEN İĞNE HİSSEDİLMİYOR BUNU 2. DOĞUMUMDA ANLADIM) BEN TABİ İNANILMAZ RAHATLADIM 5 DK İÇİNDE OĞLUMU OMZUMA KOYDULAR. O NASIL BİR KOKU VE HİSTİR Kİ HALA AKLIMDA VE BURNUMDAN KOKUSU GİTMİYOR.

             Oğlum doğduktan 3.5 sene sonra kızımı ( Zeyneb Ada )Allah’ın izni ile dünyaya getireceğim. Karar verdim yine spinal sezeryan istiyorum. İstiyorum ama bu sefer bilmeden acele ile ameliyathaneye inmeyeceğim. Herşeyin farkında olarak iğne acıtır mı acıtmaz mı düşüncesi ile  stres ve heyecan yaptım. Gün geldi çattı. Biz indik ameliyathaneye yine oturur vaziyette eğilmem istendi. Belimde incecik bir his o kadar iğne yapılmıştı ve inanın kan aldırmak daha acı verici. Araştırmalarıma göre bebeği karnımdan alırlarken bir sarsıntı veya hareketlilik hissediliyormuş. 2 doğumumda da hiç bir sarsıntı, hareketlilik veya ac hissetmedim. Doktoruma çok güveniyordum ve güvendiğim gibi de çok rahat 2 doğum yaşadım. 5 dakika sonra bu sefer de kızımı omzuma koydular. Ve ben küçücük omzuma 2 dünya sığdırdım.

 Spinal sezeryanı şayet doktoru sezeryan ile doğumu öneriyor ise herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Hem genel anestezideki gibi çocuk ilaç almamış oluyor, ayılmaya uğraşma çabası ve miğde bulantısı yaşanmıyor hem de bu tatlı minnakları ilk biz görüyor ve kokluyoruz.

            Umarım bu yazım ile spinal sezeryan düşünenlere fikir olurum…

Sevgiler…


Konuk Yazarımız Sevgili
Meltem Üney
@meltem_uney

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder